Horizon Workspace와 Horizon View의 통합후, Workspace상에서 View 접속을 실행시, 다음과 같은 SAML 에러가 발생할 경우가 있습니다.
Unable to launch the View Desktop. Please contact your Administrator for help (Invalid SAML credentials).
Please contact your system administrator for support.
■ 원인
온라인 문서에도 나와있습니다만, Workspace와 View의 시간 동기가 제대로 이루러지지않았기 때문입니다.
View and Horizon Workspace must be in time sync. If View and Horizon Workspace are not in time sync, when you try to launch View desktop, an invalid SAML message occurs.
■ 해결방법
Workspace와 View Connection Server와의 시간 동기를 맞춰주면 됩니다.
'virtualization > VMware' 카테고리의 다른 글
[VMware] vOpenData Project (0) | 2013.04.15 |
---|---|
[VMware] Horizon Workspace Installation (6) (0) | 2013.04.12 |
[VMware] Horizon Workspace Installation (5) (0) | 2013.04.04 |
[VMware] Horizon Workspace Installation (4) (0) | 2013.04.02 |
[VMware] Horizon Workspace Installation (3) (0) | 2013.03.28 |
[VMware] Horizon Workspace Installation (2) (0) | 2013.03.25 |
[VMware] Horizon Workspace Installation (1) (2) | 2013.03.22 |
[VMware] vCenter Multi-Hypervisor Manager 1.1 Beta 릴리스 (0) | 2013.03.21 |